W ostatnich latach eleganckie i wystylizowane paznokcie stały się znakiem rozpoznawczym zadbanej i spełnionej kobiety. Nic więc dziwnego, że w odpowiedzi na potrzeby rynku, coraz więcej osób postanawia zająć się stylizacją paznokci nie tylko hobbystycznie, ale zamienić to w stałe źródło dochodu. O czym należy koniecznie pomyśleć zanim zaczniemy na poważnie zajmować się stylizacją paznokci? Poniższy tekst z pewnością odpowie na większość najczęściej pojawiających się pytań i wątpliwości.

Szkolenia i kursy

Stylizacja paznokci - jak zacząć?Nawet jeśli ozdabianie paznokci przychodzi nam naturalnie i bez trudu, warto zainwestować w szkolenia i kursy manicure. Na szkoleniu podstawowym poznaje się  metody pracy a także takie zagadnienia jak higiena pracy, narzędzi i stanowiska. Przydatne informacje uzyskamy również na temat przyborów potrzebnych do efektywnej pracy i prawidłowego przebiegu zabiegu. Z kolei temat poruszający fizjologię paznokcia czy budowę płytki, pozwoli rozpoznać najczęściej występujące choroby paznokci oraz sposoby ich leczenia i zapobiegania im.
Warto zacząć od szkolenia podstawowego, nie oznacza to jednak, że to będzie ostatnie szkolenie w karierze manikiurzystki. Warto wciąż się doszkalać, nie tylko dlatego, że  moda i metody wciąż się zmieniają, ale również dlatego, że na każdym kursie można znaleźć ciekawostki, które uprzyjemnią pracę bądź uczynią ją bardziej efektywną. W tej branży, tak jak i w innych, kto stoi w miejscu ten się cofa. Choć dobre szkolenia dla stylistek paznokci nie są tanie, warto w nie zainwestować, bo są to koszty, które z pewnością się zwrócą.

Odpowiednie wyposażenie

O ile w przypadku hobbystycznego manicure często wystarczały tanie narzędzia i niewielka ich ilość, o tyle w biznesie odpowiednie wyposażenie jest niemal tak samo ważne jak wiedza. Warto zaznaczyć tutaj, że choć wysokiej jakości sprzęt ma swoją cenę, to jednak wpływa on znacząco na jakość oferowanych usług. Może to przełożyć się na ilość klientek i w efekcie na zarobki. Nie warto oszczędzać na półśrodkach – w końcu zadowolona klientka to najlepsza reklama, a w tego typu biznesie marketing szeptany jest wprost nieoceniony.

Obecnie na rynku znajduje się wiele „pakietów startowych” dla początkujących manikiurzystek, ale w przypadku, gdy myśli się o biznesie na poważnie, większość podobnych zestawów będzie zupełnie niewystarczająca, nawet jeśli firmowane są nazwą dobrej marki produktów. Podstawową wiedzę na temat potrzebnego sprzętu najłatwiej zdobyć na szkoleniach, ale jeśli z jakiegoś powodu okazała się ona niewystarczająca, warto zasięgnąć opinii konsultantów danej marki. Często jest tak, że konkretna firma produkująca na przykład lakiery hybrydowe współpracuje z marką produkującą lampy lub firmą od narzędzi. 

Wśród najbardziej kluczowych dla tego biznesu narzędzi powinny znaleźć się z pewnością:
– lampa UV – do utwardzania żelu i hybrydy. Im mocniejsza, tym krótszy czas, jaki dłoń musi spędzić w lampie,
– frezarka – ręczne piłowanie sprawdza się tylko w przypadku niewielkiej ilości pracy. W miarę nabywania nowych klientek frezarka okaże się nieodzowna – zaoszczędzi wysiłku i czasu,
– dozowniki do cleanera i acetonu – wygodne i oszczędzające czas, który wcześniej poświęcany był na ciągłe odkręcanie i zakręcanie butelki,
– cążki do skórek, radełka – to przedmioty wielorazowego użytku, warto więc zainwestować w lepszy sprzęt, który dłużej będzie spełniał swoją funkcję. Z racji jego wielorazowości, nie należy zapominać o odpowiednim myciu i sterylizacji. Sterylizator na początek może wydawać się  zbyt kosztowny, więc jeśli nie zdecydujemy się na zakup, warto narzędzia sterylizować chemicznie lub korzystać z usług sterylizatorni,
– szeroki wybór akcesoriów kolorowych – im większy oferujemy klientkom wybór w kwestii doboru kolorów, tym pewniejsze jest, że będą zadowolone z usługi; warto przy tym skupić się na jednej firmie – te same parametry lakierów uchronią przed pomyłkami podczas wykonywania stylizacji.

Stacjonarnie, czy mobilnie?

To bardzo ważne pytanie. Z początku mało która stylistka paznokci decyduje się na wynajęcie i wyposażenie własnego salonu. Część początkujących stylistek nawiązuje współpracę z salonami fryzjerskimi lub kosmetycznymi, jednak te z pań, które od początku chcą pracować na własny rachunek muszą zdecydować się czy będą przyjmować klientki w swoim własnym domu czy też może będą wykonywać usługę w domu klientek. Warto rozważyć za i przeciw. Salon we własnym domu oznacza wygospodarowanie pomieszczenia lub chociaż jego fragmentu, w którym będziemy pracować. Przy małych dzieciach i ograniczonym metrażu może być to kłopotliwe. Z drugiej strony, nigdy nie wiadomo, jakie warunki będą panowały u klientki i czy praca w nich będzie bezpieczna i komfortowa.

Usługa stylizacji paznokci to obecnie profesja bardzo pożądana, ale również modna, dlatego konkurencja wśród stylistek jest spora. Stąd tak istotne są doświadczenie i umiejętności stylistki, a także znajomość nowinek, które przyciągną nowe klientki.

Angielski