Zamawianie kontenerów morskich transportowych. Powszechną praktyką jest transport towarów drogą morską w kontenerach. Firmy przewozowe posiadają własną flotę kontenerów. W momencie dostawy zapewniają swoim klientom kontenery morskie transport ich odbywa się według ustalonego harmonogramu. Dlatego w przypadku towarów transportowanych drogą morską lepiej jest zamówić kontener bezpośrednio od przewoźnika, który dostarczy towary.

Jak zamówić kontenery morskie transportują ładunki drogą wodną?

Zamawianie kontenerów morskich transportowychAby uzyskać kontener, należy skontaktować się z przewoźnikiem kontenerowym samodzielnie lub za pośrednictwem spedytora i zamówić transport. Po zatwierdzeniu wniosku o transport morski właściciel ładunku otrzymuje kontener do załadunku towarów i przekazuje go w celu wysyłki drogą morską do miejsca przeznaczenia.
Koszt korzystania z kontenera morskiego (https://kontenery-morskie.biz.pl/) transportowanego drogą wodną jest wliczony w koszt transportu (fracht). Po przybyciu kontenera do portu docelowego jest bezpłatny okres, podczas którego odbiorca musi zwolnić kontener z ładunku i zwrócić pusty. Za ostatni dzień użytkowania kontenera najczęściej uważa się dzień, w którym odbiorca zwrócił go do miejsca wcześniej uzgodnionego z właścicielem kontenera. Warunki używania dla każdej linii morskiej są różne. Daty i taryfy są wskazane na etapie podpisywania umowy o przewóz.

Alternatywnie można wynająć kontenery morskie transportowe od operatorów kontenerów. W takim przypadku wszystkie koszty wynajmu są pokrywane przez operatora, a fracht morski i wydatki w porcie są pokrywane przez linię morską. Należy również sprawdzić, czy kontener ma ważne zezwolenie morskie i jest w dobrym stanie technicznym.

Co wpływa na koszty wynajmu kontenerów morskich transportowych?

Wielu właścicieli ładunków zamawiających transport kontenerowy drogą morską jest zainteresowanych funkcjami cenowymi tego rodzaju transportu międzynarodowego. Rzeczywiście przy formułowaniu ostatecznej płatności za przewóz towarów drogą morską bierze się pod uwagę szereg kluczowych czynników: od rodzaju kontenera i ładunku do kraju rozładunku i pory roku.

Tak, więc podstawowe czynniki określające koszt wysyłki kontenera to:

  • Kierunek i odległość transportu ładunku w kontenerze.
  • Przyjmując wniosek o przewóz towarów w kontenerze, spedytor bierze pod uwagę prawdopodobieństwo, że po dostarczeniu towarów do kraju docelowego kontener zostanie opróżniony z powrotem do następnego punktu załadunku.
  • Powody mogą być różne: nie można było znaleźć ładunku z wyprzedzeniem dla pustego kontenera, kraj rozładunku jest bardziej skoncentrowany na imporcie niż na eksporcie, a lokalny rynek transportu kontenerów jest przesycony ofertami itp.

Oczywiście przewożenie pustych kontenerów morskich (https://kontenery-morskie24.com.pl/) transportujących ładunki nie przynosi żadnej korzyści przewoźnikowi, więc koszt transportu jest określany w zależności od kierunku i długości kontenera przemieszczającego się z kraju rozładunku.

Różnica między ruchem eksportowym i importowym

Koszt transportu morskiego ładunku w kontenerze zależy od tego, czy towary są wywożone z kraju (eksport), czy importowane do kraju (import). Faktem jest, że dziś w ruchu towarowym wielu krajów, a zwłaszcza w przewozie ładunków w kontenerach, import przeważa nad eksportem. Prowadzi to do tego, że przewoźnicy, którzy dostarczali towary, zmuszeni są do zwrotu pustych kontenerów, a wzrost przepływu towarów eksportowych rozwiązałby ten problem. Aby pobudzić rynek i zwiększyć dostawy eksportowe, przewoźnicy morscy obniżają koszty wynajmu kontenerów morskich transportowych na eksport, więc na tej samej trasie cena transportu towarów w kontenerze na eksport może być niższa niż transportu towarów importowanych.

Rodzaj kontenerów morskich transportowych

Rodzaj zastosowanego pojemnika wpływa na kształtowanie całkowitego kosztu wysyłki. W zależności od ładunku może to być standardowy kontener, który posiada wymiary średniej wielkości budynku ze ścianami i zadaszeniem oraz podłogą. Dla szerokiej gamy ładunków, kontener chłodniczy na łatwo psujące się artykuły spożywcze, kontener z otwartym dachem na niestandardowe ładunki, pojemnik platformowy na ładunki ponadgabarytowe, zbiornikowiec do przewozu ładunków płynnych i innych rodzajów kontenerów.

Cena transportu standardowych kontenerów jest najniższa, ze względu na ich powszechną dystrybucję i popyt wśród właścicieli ładunków, prostotę załadunku i rozładunku, zamocowanie na statku i przechowywanie w magazynie. Jednostką rozliczeniową dla transportu i całej pracy organizacyjnej związanej z papierkową robotą, pracą z nadawcą i odbiorcą jest jeden kontener, bez różnicy w wielkość. Dlatego bardziej opłacalny i tańszy będzie transport jednego kontenera dużego niż dwóch kontenerów małych.

Transport towarów w pojemniku chłodniczym jest jednym z najdroższych z wielu powodów. Po pierwsze, brany jest pod uwagę wysoki koszt samego kontenera oraz koszty jego konserwacji i naprawy. Po drugie, zapewnienie odpowiednich warunków do transportu morskiego kontenera chłodniczego: dostęp do energii, zużycie energii elektrycznej, ograniczona liczba miejsc na statku z możliwością podłączenia do sieci, nieprzerwana moc w punktach załadunku i rozładunku kontenera lub podczas przeładunku w porcie.

MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl